Ftrain

Az Ftrain egy két vonalból álló villamosított nagyvasúti hálózat, amelyhez szorosan kapcsolódik a Sellye-Pétervár vonal.

Az Ftrain 2 gyorsvonati route fájljában AI vonatokkal találkozhatunk vezetés közben. A többi route fájlban nincsenek AI vonatok.

FTRAIN 1:

Az Ftrain a MÁV ZRT-vel együtt működő magyar jellegű magánvasúti pálya. HÉV vonali és elővárosi nagyvasúti üzemeléssel működő villamosított vonal. A vonal érdekessége, hogy a fűtőházból is indulhatunk egy fékpróba elvégzése után. Közlekedhetünk a menetrendszerinti személyvonatokon kívül, gépmenetben „fekve maradt” vonatokért, illetve segélymenetként egy balesethez is. A vonalon működő jelzők segítik a közlekedést.

A vonal érdekessége még, hogy a Dispečer forgalmi szimulációs játékhoz készült egy Ftrain adaptáció, amely letölthető volt a http://www.rail.hu oldalról.

  • Ftrain készült: 2005 évben
  • A pályát készítette: Fehér György
  • Email: desiro16@freemail.hu
  • Felújította: HLJ
  • Utolsó frissítés : 2016.12.10.

Legfontosabb pályaadatok:

  • Útvonal hossza: 21 800 m
  • Megengedett legnagyobb sebesség:
    • HÉV vonalon 70 km/h
    • Elővárosi vonalon 100 km/h
  • Megállók száma: 5+1 depó
  • Programban használt legkisebb ív: 500m
  • Leghosszabb állomásköz: 3700m
  • Legrövidebb állomásköz: 500 m
  • Legnagyobb emelkedő: 15 ezrelék
  • Legnagyobb lejtés: 10 ezrelék

Sebességkorlátozások:

  • Fűtőház területén: 30 km/h
  • Fegyuvár állomás 40 km/h
  • Bébéháza állomás-Bébéháza kijárat között 50 km/h 600m hosszon
  • Bébéháza kijárat 2b váltón: 40 km/h, 85 méter hosszon
  • 2. alagút a 8580-8880 szelvény között: 80 km/h, 300 méter hosszon
  • HÉV viszonylatban a 8580-8880 szelvény között: 60 km/h, 300 méter hosszon
  • Nórarét állomás: 40 km/h

Fázishatár:

  • 1. alagút 2600-2800 szelvény között
  • Villamosított járműveknél a kontroller és az irányváltó legyen “N” pozícióban!

Állomások:

  • Fegyuvára fűtőház
  • Fegyuvára
  • Bébéháza
  • Nórarét
  • Nóravár alsó
  • Nóravár

Fejlesztés:

A 2005-2006. évi beruházásnak köszönhetően a vonal egy mellékvonali kiágazással bővült Nórarét és Nóravár alsó között. A Nóraréti megálló 2 vágányos állomássá alakult. Az 13,5 km-es új részen további 4 megálló lett kialakítva. Fegyuvár-Fehérháza-Nóravár közötti bejárható vonalszakasz közel 21 km, személyvonati menetidő 26 perc. A vonalon jelenleg próbafutások zajlanak, várható átadása még ebben az évben.

Menetrend

Távolság (Km) Állomás Érkezik Indul
0,0Fegyuvára fűtőház15:54:00
0,7Fegyuvára15:57:0015:57:30
4,0Bébéháza16:01:0016:01:30
6,7Nórarét16:04:3016:05:00
10,1Nóravár alsó16:07:5516:08:30
10,6Nóravár16:10:00

FTRAIN 2:

Az Ftrain 2. vonal is a MÁV ZRT-vel együtt működő magyar jellegű magánvasúti pálya. Elővárosi nagyvasúti üzemeléssel működő villamosított vonal. A vonal érdekessége, hogy a fűtőházból is indulhatunk egy fékpróba elvégzése után. Nórarétig az Ftrain 1. vonalával azonos vonalon lehet közlekedni, ezután kettéválik a vonal és egy 14 km-es 4 megállós kerülő után Nóravár alsón újra csatlakozik a két vonal.  Az új vonalon már közlekedhetünk a menetrendszerinti személyvonatokon kívül, gyorsvonattal, illetve gőzős által húzott nosztalgiavonattal. Nórakút állomáson kisvasúti csatlakozása is van.

Az új csomag tartalmaz az 1-es vonalon is újdonságot, mint például mehetünk tehervonattal vagy gépmenetbe egy fekve maradt tehervonatért is amit aztán toltmenetbe Nóravár alsóra betolhatunk (ha a Ftrain_1_tolatos3a.csv és Ftrain_1_tolatos3b.csv-t egymás után játsszuk) és pálya építéssel is találkozhatunk ahol hívó mellett kell majd közlekedni.

Az Ftrain 2 gyorsvonati route fájljában AI vonatokkal találkozhatunk vezetés közben. A többi route fájlban nincsenek AI vonatok.

  • Ftrain 2 készült: 2006-2007. évben
  • A pályát készítette: Fehér György
  • Email: desiro16@freemail.hu
  • A fűtőházban mozgó Bzmot és M43 mozdony forrása: ActHU csomagok, MSTS
  • A Nóraréten szembejövő Bzmot objektumok készítője: Bzmot332
  • AI vonatok: Phonteus Nevolius
  • Utolsó frissítés : 2020

Legfontosabb pályaadatok:

  • Útvonal hossza: 21 800 m
  • Menetidő: változó 25-30 perc
  • Megengedett legnagyobb sebesség: 100 km/h
  • Megállók száma: 9 +1 depó
  • Programban használt legkisebb ív: 500m
  • Leghosszabb állomásköz: 4 452m
  • Legrövidebb állomásköz: 600 m
  • Legnagyobb emelkedő: 15 ezrelék
  • Legnagyobb lejtés: 15 ezrelék

Sebességkorlátozások:

  • Fűtőház területén: 30 km/h
  • Fegyuvár állomás 40 km/h
  • Bébéháza állomás-Bébéháza kijárat között 50 km/h 600m hosszon
  • Bébéháza kijárat2b válton: 40 km/h, 85 méter hosszon
  • 2. alagút előtt és 3. alagut után a 8100-9100 szelvény között: 80 km/h, 1000 méter hosszon
  • Ménesház állomás után az 14450-14700 szelvény között 50 km/h 250 m hosszon
  • Nórakút után az 17550-17750 szelvény között a hídon 80 km/h, 200 méter hosszon
  • Nórarét állomás: 40 km/h

Fázishatár:

  • 1. alagút 2600-2800 szelvény között
  • Villamosított járműveknél a kontroller és az irányváltó legyen “N” pozícióban!

Állomások:

  • Fegyuvár fűtőház
  • Fegyuvár
  • Bébéháza
  • Nórarét
  • Fehérháza alsó
  • Fehérháza
  • Ménesház
  • Nórakút
  • Nóravár alsó
  • Nóravár

Menetrend

Távolság (Km) Állomás Érkezik Indul
0,0Fegyuvára fűtőház15:54:00
0,7Fegyuvára15:57:0015:57:30
4,0Bébéháza16:01:0016:01:30
6,7Nórarét16:04:3016:05:00
10,1Fehérháza alsó16:08:0016:08:30
10,7Fehérháza16:10:0016:11:00
14,2Ménesház16:14:3016:15:10
16,7Nórakút16:17:5516:18:20
21,1Nóravár alsó16:22:1016:22:30
21,6Nóravár16:24:00

A pályán használt járművek:

A vonatok a linkekre kattintva tölthetők le a készítőik oldalairól.

Letöltés · Download

  • Telepíthető az OpenBVE csomagkezelőjével · Installable with OpenBVE’s package manager
  • Minimum: OpenBVE 1.7.1.3